Sunday, February 14, 2016

Cinta vs Sahabat

Salam buat semua, Hari nie sis nak update sikit blog sis nie sbb dah lama sangat tak mengarang. Ok, antara CINTA vs SAHABAT apa yang dapat dikaitkan dalam perkara nie? Sebenarnya aku amat menyayangi dia tapi hubungan kami tidak lebih dari hubungan seorang kawan. Kami dah lama kenal sejak dari zaman sekolah menengah lagi tapi hubungan kami terputus setelah dia berpindah ke sekolah lain. Nak dijadikan cerita plak, kami bertemu kembali. Masa tu masing2 tgh ada komflict dlm perhubungan masing2. Tapi dalam hal macam nie aku tak salahkan siapa2 pun kalau hubungan aku separuh jalan saja. Siapa tak sayang kan kalau putus setelah 4 tahun bersama tapi nak buat macam mana dah tak ada jodoh, sefahaman pun tak ada so baik lepaskan saja. Lagipun aku tengok dia dah bahagia dengan pilihan hati dia. So, aku tunggu apa lagi, move on je laa ziera oiii.

Tak guna pun nak bersedih2 sangat. Benda dah jadi. Susah untuk aku buat keputusan tapi aku kena juga buat keputusan yang terbaik untuk diri aku. Berbalik pada cerita tadi, hubungan aku dengan sahabat aku nie semakin lama semakin akrab sehinggakan dia sendiri yang buat hubungan kami jadi retak sebab dia ada orang lain dalam hati dia, Setelah itu aku mengambil keputusan untuk menjauhkan kan diri aku dari dia. Hubungan kami pun semakin lama semakin renggang. Sejak dari hal itu, aku pun mengambil keputusan untuk menutup pintu hati aku disebabkan kecewa yang teramat sangat. Lama juga laa kami tidak contact antara satu sama lain sehinggakan dia sendiri yang contact aku balik.

Nak dijadikan cerita juga, hubungan kami pun baik balik. Alhamdulillah, kami bersama kembali semakin sahabat di dunia dan di akhirat, Insya Allah :). Susah untuk aku buang semua perasaan yang ada masa tu. Aku selalu bersedih dengan hidup aku. Apa yang aku buat semua tak menjadi. Sampai satu ketika aku rasa tawar hati untuk bercinta lagi. Takut kecewa lagi sekali kan tapi sampai bila aku nak tutup hati aku dari bercinta, Aku kena bagi peluang dekat orang lain untuk mengisi kekosongan hati aku. Buat masa sekarang nie jangan fikir pasal hubungan. Fikir apa yang perlu aku lakukan untuk masa depan aku sendiri. Nak bercinta tu boleh tapi take time untuk percayakan cinta. Cukup sekadar perasaan cinta dan syang tu lahir dari hati yang ikhlas dan tulus. Be honest to your partner. Jangan sesekali patahkan hati orang lain yang betul2 sayangkan kita, 

Sekian.

Sincerely from,
zahirahnazilan

No comments:

Post a Comment